Mix & Interview #1: HydraShock /Digital Nightmarez/

HydraShock (Снимка: Янко Цветков)
Bass Blog стартира нова рубрика "Interview". В нея ще ви запозная с някой артист и ще си поговоря с него за басс-музика. Като подарък за това, че следите блога, ще бъдете възнаградени с минимикс от дадения артист.

Първият ми гост в рубриката е един от пионерите на Drum and Bass в България. Човек, който е уважаван от всички големи имена на DnB сцената, но е напълно непознат на повечето от феновете. Младото поколение почитатели на този вид музика не са били родени, когато Николай започва да миксира. Някак встрани от погледите на широката общественост, авторът на първият Bass Blog Mix е значима част от българската DnB сцена от самото й създаване до сега. Самият Ogonek споделя за него: "Той ме научи да миксирам през 2002".

Bass Blog Interview стартира с истинска енциклопедия в областта на качествения DnB. На първата порция въпроси ще отговаря легендарният HydraShock /Digital Nightmarez/. Няма soundcloud, няма facebook страница, няма никакви канали за споделяне на музика. Няма авторски тракове, няма и каквато и да е по голяма информация за артиста. Само две имена, едно от които е в скоби.

"Който иска да ме чуе, да заповяда на партита, на които пускам!" - HydraShock

Е, Bass Blog ви дава шанс да го чуете! А в следващите редове Николай ще отговори на някои въпроси относно кариерата му, развитието на DnB в страната, както и погледът му върху родната и световната сцена.


****************************************
****************************************


Bass Blog Interview #1

Bass Blog [BB]:  Как се запали по DnB?
Hydrashock [HS]В годините, които оформях музикалните си предпочитания голяма част от музиката, която ми е повлияла беше основана на ритъма: барабани и бас линии. За мен тази енергия съществуваше най-вече в тежката музика: heavy, trash, hardcore. 90-те години изобилстваха от артисти, които и до днешни дни са еталон за това, но към края на десетилетието нещата малко затихнаха и аз започнах да се оглеждам и ослушвам за нещо по-различно. Разбира се музиката достигаше по малко по-различни канали до ушите на хората без наличието на интернет, като медия. В определени часове по MTV човек можеше да попадне на включвания – и тогава баааам: Goldie. Направо се отвориха нови чакри, почваш да се интересуваш да четеш и да ровиш, защото ти е интересно. Metalheadz изигра съществена роля в това да ми бъде предоставена селекция от артисти, като: Photek, Optical, Ed Rush, Adam F и други, които в последствие поеха в различни посоки и разнообразиха картината.

BB: Кога започна да миксираш? Как намираше траковете си?
HS: Реално миксирането започна да се случва след запознанството ми с Насо /Substatic/и Боян /Basic/. Те като хора със по-голям опит и присъствие по клубовете ми обясниха нещата и почнахме да правим неща заедно. Парчетата идваха по няколко канала – поръчка на плочи, презаписване на оригинални дискове и интернет. Купувахме си парчета и същевременно сваляхме доста музика – в последствие Substatiс започна да продуцира и така се оформиха нещата.

BB: Каква техника използваше в началото?
HS: На първото парти, което направихме /преди да подкараме схемата с /digitalNIGHTMAREZ/ нещата се пускаха от два дискмена и един миксер Gemini – тогава се запознах и с Иван и Валери, които пристигнаха с едни 17 инчови монитори с кинескопи и стационарни машини. По-късно си купихме грамофони и плеъри и нещата си дойдоха на мястото технически. 

BB: Как се роди Digital Nightmarez? Кои бяхте в крюто?
HS: Нащата се случват закономерно – когато започнеш да преслушваш по-голям обем от музика в един стил или в сходни стилове, се появява и потребността да я представяш, първоначално пред близки и приятели, а по-късно да организираш и партита. На едно такова парти в клуб “Три уши” се запознах с Basic /Боян/ и Plastic /Стоян/ - влязоха с един кейс с плочи и ми промениха погледа върху нещата. После се организира първото парти в клуб “Арго”, на което се запознах и със Substatic /Насо/. Към крюто се присъедини и Rudy и в този състав започнахме да правим партита.

BB: Как се промени сцената от началото до сега?
HS: В началото беше почти невъзможно да се случват нещата, както си му е реда – партита, продуциране и цялата верига от действия, за да има краен продукт и резултат от него. Substatic успя да направи няколко интересни парчета, запознахме се и с хора, които имаха поглед във визуалните изкуства. Партита ставаха благодарение на това, че имахме контакти по заведенията, а и самите ние работихме по нощните клубове, за да си изкарваме парите за съществуването. Разбира се, за този стил музика се даваха дни през седмицата, а същевременно управителите на клубовете имаха изисквания за брой присъстващи и всякакви абсурдни неща, които ни накараха да се отдръпнем. В момента има много повече посоки и възможности благодарение на няколко човека, които отъпкаха пътеката в продуцирането и в правенето на класни партита. Също така интернет промени изцяло платформата за комуникация. Сцената се развива, предлагат се множество партитата, има имена на български артисти и продуценти, които са познати и се изписват с големи букви по плакатите на най-добрите партита по света. Разбира се има какво да се желае, но това е въпрос на възпитание и уважение, което не може да бъде вменено изведнъж.

BB: Предпочиташ грамофони (Turntables) за миксиране. Заради какво ги предпочиташ пред плеърите?
HS: Предпочитам винил, защото удовоствието от него е комплексно – усещането да слушаш и миксираш от грамофони е несравнимо, участваш в дръм енд бейс културата активно, като плащаш за труда на артистите и не на последно място звукът е наистина добър. Нямам против плеърите, но имам против това да не използваш слушалки и слуха си като част от сетивата си, а да гледаш в монитор като зомби и да напаснеш нещата с помощта на софтуер.

BB: Откъде намираш плочи? Каква е цената им? 
HS: Предпочитам да подкрeпям магазините на любимите си лейбъли, защото това е начина културата да се развива по най-директния начин. Разбира се там можеш да си купиш и всякакви съпътстващи продукти, които носят отличителните им белези. Когато нещата станат сериозни, няма как да минем без големите, като Redeye и Juno, които имат безупречен сървиз и отношение към клиентите си. За съжаление, нямаме възможност да посещаваме винил шопове, в които да можем да поровим и да отделим 1 или 2 часа в преслушване на музика и коментиране на нови артисти и тракове, но все пак нищо не ни пречи да отидем в Boogie Exchange и да пием по една бира с Бирата, ехехе.

BB: Кога се запали по Autonomic и HalfStep-a?
HS: Уморих се от “побоя”, който обикновено се нанася на повечето партита. Всеизвестно е че българската публика обича твърдия звук, което до известна степен притеснява DJ-те да представят по-леки, но не по-малко добри парчета. С времето изпитах нужда от музика, която не ме уморява след половин час слушане, но същевременно съдържа в себе си дълбока бас линия и енергичен бийт. В момента, парчетата, които наистина ми доставят удоволствие, са от лейбъли които издават такава музика.

BB: Какво развитие виждаш за двата стила в страната?
HS: Това зависи предимно от хората, които са се ангажирали и престрашили да ги представят и от хората, които нямат предубеждения и са отворени да реагират на нещо по-различно. Като при всичко ново нещата са двупосочни, като съм убеден че сцената има нужда от разнообразие – има място за всички, щом нещата се правят професионално, няма как да не се привлече вниманието на публиката, която иска да се забавлява.

BB: Клиширан въпрос: Какви са следващите ти творчески планове?
HS: Наистина съм шокиран, не съм очаквал подобно завършване на разговора.....като за начало аз не съм творец, защото не съм продуцент. Може да се каже по-скоро че съм меломан, който обича да представя музика пред хора. Плановете ми са в тази посока, като изцяло разчитам на различните крюта, които организират партита за това да ми дават възможност да се появявам пред публика. Имам някои планове и фантазии, за това да развия нещата, но за съжаление не ми остава достатъчно време, за да мога да им се отдам изцяло.

******************************************
******************************************

Николай е истинска енциклопедия в Drum and Bass-a и с него можем да говорим дълго. Но сега е време да послушаме малко музика:





Следващият сет от поредицата ще е дело на майстора на микса Sizmal /Sketches/. Именно той е причината рубриката да се казва "Mix", а не "Minimix". Маратонеца си е маратонец!
Очаквайте до края на годината!
Share on Google Plus

About Dobri Andonov

Thanks you for reading this article! Hope you like it! For more information about the authors check our Google + accounts or the website's 'Team' section!